25. OKT. 2021 KL. 12:00
Kontakten med beboerne er blevet mere digital
25. OKT. 2021 KL. 12:00
I Vildtbanegård har beboerne vænnet sig til at sende mails om driftopgaver i stedet for at møde fysisk op på ejendomskontoret. Det er mere effektivt.
Arbejdslivet er ikke helt som før coronapandemien. Hos Vidtbanegård mærker man tydeligt, at beboerkontakten er blevet mere digital og det sparer tid.
"Vores beboerkontakt er blevet meget mere digital. Det er nok det allerstørste aspekt hos os. Vi får færre mennesker på ejendomskontoret fysisk. Rigtig mange beboere er blevet dygtige til at skrive adresse i emnefeltet, for så ved de, at korrespondancen ligger på adressen. Og så sender de billedet af blandingsbatteriet, køleskabet eller hvad det nu er," fortæller Peter Thornbull Olesen mesterassistent i Vidtbanegård til DAB.
Fotos sparer tid
Når beboerne sender fotos af problemet, sparer det arbejdstid.
"Måske bruger vi mere tid på mail, men alternativet er, at en beboer kommer herned, og vi sender en ejendomsfunktionær op i boligen og besigtiger, og så måske en anden, som skal udbedre det. Hvis du kan bedømme ud fra mailen, at det er en skade, for eksempel på et komfur, som du fysisk kan se, så ved vi allerede, om vi skal bestille en håndværker eller skifte noget ud. Det er meget mere effektivt set fra vores synspunkt," forklarer mesterassistenten.
Artiklen fortsætter under boksen.
Vanen med at spritte hænder af er kommet for a blive i Vidtbanegård. Foto: Julie Groth
Læs senere artikler
Sådan vender boligfolket tilbage til arbejdet efter corona
Corona kalder på endnu mere ledelse i boligorganisationer
Plexiglas og håndsprit
På ejendomskontoret er der sat plexiglas op som afskærmning i forkontoret.
"Den er ikke generende, og det er med mahognikanter, så vi har beholdt den indtil videre. Det er udskåret lidt som i en gammel bank," siger Peter Thornbull Olesen.
Vanen med at spritte hænder af er også kommet for at blive i Vildtbanegård.
"Spritstationer beholder vi. Vi har en hovedindgang til beboere og en håndværkerindgang, som vi også selv bruger. Vi har spritdispensere stående begge steder. Der er gået god rutine i det i samfundet, så hvorfor ikke bare køre videre?," lyder det fra Peter Thornbull Olesen.
Der er i det hele taget kommet bedre vaner på ejendomskontoret under corona.
"Det er nogle rutiner, som blev bedre under corona. Det bliver mere ryddeligt, når man har fokus på hygiejne. Det tror jeg også giver et psykologisk aspekt, der gør, at man har lidt mere styr på tingene. Det sker også i folks hjem," mener Peter Thornbull Olesen.
Succes med hjemmearbejde
Hjemmearbejde har været en del af corona, men efter at alle har haft sommerferie er kontoret i Ishøj atter fuldt bemandet. Men erfaringerne erogså, at der er opgaver, som egner sig til hjemmearbejde, hvor der er ro.
"Vi er tilbage på fuld styrke. Vi har ikke så meget hjemmearbejde, men det kan godt være, det bliver aktuelt, for der har været fordele i det. Hvis man har rutinesager, det kan for eksempel være en forsikringssag eller noget andet skriftligt, der skal på plads, så er hjemmearbejde bedre end et åbent kontor, hvor der sjældent er ro. Det har vi haft stor succes med under corona," siger Peter Thornbull Olesen
Om skribenten
Heidi Andersen er ansat som digital projektleder i BL. Heidi arbejder med at drifte, udvikle og opdatere indhold på BL's hjemmesider.
Seneste Artikel
Renovering af udearealer skal danne nye fællesskaber: ”I dag er vores eneste mødested vaskeriet”Heidi Andersen er ansat som digital projektleder i BL. Heidi arbejder med at drifte, udvikle og opdatere indhold på BL's hjemmesider.
Seneste Artikel
Renovering af udearealer skal danne nye fællesskaber: ”I dag er vores eneste mødested vaskeriet”Mest læste
Se alle artikler (2995)0