01. MAR. 2021 KL. 14:52
eDrift afløser de gule lapper i Ølstykke
01. MAR. 2021 KL. 14:52
Samdriften i Ølstykke alm. Boligselskab glæder sig over, at eDrift giver struktur og overblik, og medarbejderne savner ikke de gule sedler.
eDrift er et opgavestyringssystem, der gør det lettere for boligorganisationen at håndtere og tildele afdelingernes opgaver fra administration til ejendomskontorer og fra ejendomskontoret til de lokale medarbejdere.
"Det er megafedt. Jeg er et totalt kassemenneske, der holder meget af struktur. Med eDrift kan jeg søge historik frem på boligerne, og det giver et kæmpe overblik over de mange opgaver, vi løser. Jeg bruger det til beboerserviceopgaver, opgaver i det grønne og til langt størstedelen af vores rekvisitioner. Det er godt at kunne spore, hvad der er sket i en sag."
Ordene falder med et varmt smil på en kold vinterformiddag, hvor samdriften for længst har været ude for at glatførebekæmpe. Det er ejendomskontorassistent Gitte Jonassen, der er kassemennesket. Hun lægger opgaver ind for sine kolleger i samdriften, for eksempel ejendomsassistenterne Bjarne Jensen og René Hansen.
"Det har ikke været besværligt at lære. Det er et meget simpelt system, og Gitte lægger opgaverne ind til os," siger René Hansen, der har brugt et tilsvarende system i et tidligere job.
"Det fungerer godt. Vi har tidligere arbejdet med gule sedler, og de kan forsvinde og giver ikke historik. Det har været let at lære systemet. Det sværeste har været at skulle huske at tænde og slukke for opgaverne," griner Bjarne Jensen.
eDrift sikrer 5 grundlæggende forhold:
1. At ingen drifts- og beboerserviceopgaver bliver glemt
2. At vejledninger på udførelse af opgaver
er nemt tilgængelige for ejendomsfunktionærerne, så opgaverne bliver
udført korrekt
3. At medarbejderressourcer kan håndteres
effektivt
4. Dokumentation for udførte opgaver
5. Statistik på opgaver.
eDrift er udviklet og udarbejdet af fsb.
Læs om eDrift