29. JUN. 2020 KL. 00:00

Boligselskab laver god tone-kampagne

civica_tal_paent.gif

Civica har lavet en kampagne om god tone.

Civica, Fyns største almene boligorganisation, lancerer en kampagne for at sikre en god tone i mødet mellem beboere og medarbejdere. Hensigten er at nå frem til de bedste løsninger.

”I Civica viser vi respekt for hinanden, også når vi er uenige”.

Sådan lyder et af en række slagord i en ny kampagne for god tone i Civica, Fyns største almene boligorganisation.

Kampagnen består af en vifte af elementer - fra fem ultrakorte videoer over farverige postkort, plakater og badges til T-shirts. Formålet er med tydelige budskaber at understøtte et positivt og humorfyldt møde mellem mennesker og finde gode løsninger.

”I Civica har vi et ønske om, at beboerne, de boligsøgende og medarbejderne i boligorganisationen behandler hinanden med respekt, taler ordentligt sammen, sender en hilsen og hjælper til i fællesskabet. På den måde finder vi de bedste løsninger og klarer de udfordringer, som vi hele tiden står over for,” siger Civicas bestyrelsesformand, Flemming Jensen, om formålet med kampagnen.

Medarbejderne skal engagere sig i beboernes henvendelser, og beboerne skal respektere medarbejderne for deres indsats, forklarer Flemming Jensen.

Civica spænder fra en række afdelinger i Odense, heriblandt i Vollsmose, til afdelinger i mindre byer såsom Glamsbjerg og Årup.

Smile i telefonen

Tina Lund Blicher er kundemedarbejder i Civicas administration. Hun kan genkende effekten af budskaberne i kampagnen.

”Jeg har ofte oplevelser med beboere, som er frustrerede over forhold i forbindelse med deres lejemål, når de ringer. Det hjælper at spørge ind til, hvad der er galt, give sig tid til at lytte og smile i telefonen,” siger Tina Lund Blicher.

Et par af de andre slagord i kampagnen er at tale pænt til hinanden og takke for høflig adfærd.

Bjarne Henning Hansen er ejendomsfunktionær i Civica. Han siger, at ”der, hvor det kan spidse til, er ved syn ved fraflytning”. Han oplever, at tilløbet til konflikt bliver løst, hvis alle parter viser respekt for hinanden, selv om de er uenige.

Måling af tilfredshed

Videoerne kan ses på Civica hjemmeside og på sociale medier. Postkortene findes på hovedkontoret og i afdelingerne og kan bruges til at sende en hilsen til en ven, en nabo eller en overbo. Plakaterne er opsat på vaskeriet, på døren til ejendomskontoret og i opgange. T-shirten vil blive båret af flere medarbejdere i de kommende måneder.

Kampagnen kører i resten af 2020. Forventningen hos Flemming Jensen er, at virkningen kan aflæses i de målinger af medarbejder- og beboertilfredshed, som Civica løbende foretager.

Links til de fem videoer:

"Tak fordi du taler pænt til mig"

"Tak fordi du er høflig"

"Tak fordi du tager ansvar og hjælper til"

"Tak fordi du spørger pænt"

"Tak fordi vi sammen kan finde en løsning"

Om skribenten

Fik du

læst disse?

Oversigt Kbh BL-direktør: Der er brug for tryghed om ejendomsvurderingerne
Notech Ude Ålegræs i vinduerne: Beboere får bæredygtig isolering
Stinewadskaermunch01 Stine bygger bro og får flere udsatte børn og unge ind i foreningslivet
BL 04994 Ny BL-rapport: Flere vil bidrage til fællesskabet, men ved ikke hvordan
DSF9561 Ny hjemløsereform skal afskaffe langvarig hjemløshed
Se alle artikler ( 2983 )

0

Læseliste